Name | Type | Description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
viewer |
DitapViewer | 사용할 Ditap Viewer 인스턴스. The DitapViewer instance to use. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
props |
object |
각각 다음과 같은 속성을 가진 객체. Object with the following properties:
|
Example:
const viewer = new Ditap.DitapViewer("ditapContainer");
const destination = Ditap.Cartesian3.fromDegrees(
126.978275264,
37.566642192,
400
);
// 카메라 이동
viewer.scene.camera.flyTo({
destination: destination,
});
// 1. 마우스를 이용한 위치 지정 후 객체 생성
const analysisVisibility = new Ditap.AnalysisVisibility(viewer);
const interactionVisibility = new Ditap.InteractionVisibility(viewer);
interactionVisibility.analysisVisibility = analysisVisibility;
interactionVisibility.on();
// 2. 위치 지정하여 생성
const position = new Ditap.Cartesian3(-3044811.6264139246, 4043796.6433953536, 3867466.40813661);
const props = {
position: position, // 위치*
// aspectRatio: 1.5, // 종횡비
// fov: 90, // 화각
// distance: 150, // 가시거리
// heading: 0, // 헤딩
// pitch: 180, // 피치
// roll: 0, // 롤
// callback: ()=>{} // 콜백함수
};
const analysisVisibility = new Ditap.AnalysisVisibility(viewer, props);
Members
가시성 분석 영역 종횡비.
Visibility analysis light camera aspectRatio.
가시성 분석 엔티티 생성후 콜백 함수.
Callback function after creation of visibility analytics entity.
가시성 분석 거리.
Visibility analysis light camera distance.
가시성 분석 시야 각도.
Visibility analysis light camera fov.
readonly frustum : Entity
가시성 분석 프러스텀.
Visibility analysis frustum.
수직축 회전 각도.
Visibility analysis light camera heading.
가시성 분석 높이.
Visibility analysis height.
가시성 분석 객체 ID.
AnalysisVisibility instance id.
활성화 여부
Activation Status.
readonly lightCamera : Camera
그림자맵 빛 카메라.
Light camera in shadow map.
횡축 회전 각도.
Visibility analysis light camera pitch.
readonly position : Cartesian3
가시성 분석 위치.
Visibility analysis light camera position.
종축 방향 회전 각도.
Visibility analysis light camera roll.
readonly shadowMap : ShadowMap
그림자맵.
Visibility analysis shadow map.
viewer : DitapViewer
사용할 Ditap Viewer 인스턴스.
The DitapViewer instance to use.
Methods
모든 엔티티 제거.
Remove all created entities
가시성 분석 객체 생성.
Create visibility analysis object.
Name | Type | Description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
props |
object |
각각 다음과 같은 속성을 가진 객체. Object with the following properties:
|
인스턴스 제거.
Destroys the instance.
카메라 종횡비 설정.
Set light camera aspectRatio.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 종횡비 (가로/세로). AspectRatio (width/height). |
카메라 거리 설정.
Set light camera distance.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 거리 (미터). Distance (meters). |
카메라 시야 각도 설정.
Set light camera fov.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 각도 (도). Fov (degrees). |
카메라 수직축 회전 각도 설정.
Set light camera heading.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 각도 (도). Heading (degrees). |
카메라 높이 설정.
Set light camera height.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 높이 (미터). Height (meters). |
카메라 횡축 회전 각도 설정.
Set light camera pitch.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 각도 (도). Pitch (degrees). |
카메라 위치 설정.
Set light camera position.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
Cartesian3 | 위치 (미터). Position (meters). |
카메라 종축 방향 회전 각도 설정.
Set light camera roll.
Name | Type | Description |
---|---|---|
value |
number | 각도 (도). Roll (degrees). |